Friday 20 May 2016

Dr Ruban Rawatan Laser "Co2 Fractional Resurfacing" @ menara UOA, Bangsar


  1. Assalam semua ... Pernah tak korang buat rawatan laser kat muka? Untuk pertama kalinya Dila buat laser muka di klinik Dr ruban berlokasi  di menara UOA, Bangsar. Servis yang Dr Ruban tawarkan untuk Dila adalah CO2 Resurfing Fractional.Fungsi laser ini untuk merawat parut jerawat , parut pembedahan , kedut pada wajah & pengurangan liang roma terbuka. Okay muka dila sebenarnya mempunyi blackhead & white head yang teruk sebelum ni. Bukan berkedut okay ;) 


Dr Ruban Rawatan Laser "Co2 Fractional Resurfacing" @ menara UOA, Bangsar

Untuk pengetahuan semua ini merupakan pengalaman pertama bagi dila untuk cuba merawat wajah menggunakan laser... Dengar macam takut kan? Tp awesome weh !!! Time tu Dila dgn kak iena macam orang jakun jew... Hehe...mula-mula tu tak confident kerana faktor umur terlalu muda untuk buat rawatan ni... Tapi nak cuba juga rasa ambil pengalaman..Kepada sesiapa yang ingin membuat rawatan laser ni harga yang ditawarkan hanya Rm600.00... Semasa menjalani rawatan Co2 Resurfing Fractional ia mengambil masa antara 45 minit ke 1 jam...Perkara utama sekali yang wajib sebelum menjalani rawatan laser adalah membersihkan muka terlebih dahulu untuk memastikan tiada make up di muka.

Dr Ruban Rawatan Laser "Co2 Fractional Resurfacing" @ menara UOA, Bangsar


Proses semasa melakukan co2 Laser sapukan krim kebas dimuka selama 25Minit sebelum menggunakan Chiller Udara semasa prosedur untuk mengurangkan kesakitan ketika pemprosesan melakukan laser.

Dr Ruban Rawatan Laser "Co2 Fractional Resurfacing" @ menara UOA, Bangsar

Okay semasa menjalani sesi rawatan laser Dr Ruban mencadangkan untuk meninggikan volume chiller udara kerana blackhead kat hidung dila ni teruk... Nak tahu apa rasa buat laser ni macam korang kena karen electrik skit... Tp best macam kebas2 pulak lepas tu muka... Lepas abis buat laser akhir sekali, Dr Ruban meletak mask pelembab pada muka untuk menutup liang roma dan melembabkan muka kita yg x berapa nak lembab ni :) the end...


Dr Ruban Rawatan Laser "Co2 Fractional Resurfacing" @ menara UOA, Bangsar

Dr Ruban Rawatan Laser "Co2 Fractional Resurfacing" @ menara UOA, Bangsar
Dila dengan kak iena nak buat laser. Tapi muka kak iena lagi bersih
Untuk pengetahuan semua... Selepas membuat rawatan laser korang tak boleh terdedah dengan cahaya matahari selama 4 hari . Ia bergantung pada kulit seseorang juga... Jenis muka dila hampir nak seminggu untuk menghilangkan bekas hitam seperti sunburn... Okay takpe bertabah lah ye untuk seminggu ikut bos pergi meeting pun dengan keadaan muka hitam2... Nak cantik kena lah tahan... Hehe...

Selain itu , Dr Ruban juga memberi cream untuk merawat muka selepas menjalani rawatan laser... Cream itu digunakan selepas mandi dan sebelum tidur... Then kalau muka terasa pedih Dr Ruban juga sarankan untuk meletak ' cube ice ' untuk menghilangkan rasa pedih... Jangan takut ye? Sebab ini perkara biasa kepada sesiapa selepas menjalani rawatan laser . Bak kata pepatah "Beauty is pain" righ??? Then pengalaman dila selepas buat laser alhamdulillah tiada lagi blackhead kat hidung...Licin je.... :) bekas jerawat pun hilang..

Untuk maklumat lanjut :
Website : http://www.drruban.com

Cawangan Dr Ruban Skin & Hair Clinic

Unit 2-3A & 2-5 Level 2,
Menara UOA Bangsar,
No 5, Jalan Bangsar Utama 1,
59000 Kuala Lumpur.

Tel : 03 22840557 , 03 22822388
Fax : 03 20925008
Email : info@drruban.com

Pantai Cheras Medical Centre
Suite #7, Consultants floor, ground Floor,
No1 Jalan 1/96a, 56100 Kuala Lumpur
Tel : 03 9145 2888

Sunway Medical Centre
5th floor OPD,
Jalan Lagoon Selatan Bandar Sunway,
46150 Petaling Jaya Selangor
Tel : 03 7491 1472



Related Posts

5 comments:

  1. haha gila takut mula2, seram
    Bila dah buat pun seram jugak downtime 4 hari tu, bertabah jelah.
    Alhamdulillah hasilnya awesome gituw
    orang kata beauty is pain (^_~)

    ReplyDelete
  2. Hahahaha... mcm menarik jeee

    ReplyDelete
  3. Nak tanya,ada any charge ke,if dtg just nk tnya berknaan keadaan kulit?

    ReplyDelete